شایان موزاییک

شایان موزاییک


موزاییک حیاطی

یکی از نکات مورد توجه در طراحی فضای باز  متریال و مواد و مصالح مورد استفاده در آن است، موزاییک حیاط معمولا در طرحی حیاط منزل ، فضای باز و محوطه فضای باغ و ویلا کاربرد دارد که به عنوان کفپوش استفاده می شوند.

هر چه متریال ها با کیفیت تر باشد نتیجه کار شما هم با کیفیت تر خواهد بود، کیفیت موزاییک حیاط ، متریال و تنوع طرح و رنگ آن می تواند در اجرای هر چه زیباتر فضای باز شما تاثیر گذار باشد.

موارد استفاده موزاییک حیاطی با توجه به نوع و تنوع مصالح مورد استفاده در آن از همدیگر تفکیک می شوند.

انواع موزاییک

يکی از نکته های که حسابی بر طراحی دکوراسیون فضای باز خانه تان تاثیر گذار است ، متریال ها و مواد و مصالح مصرفی هستند.  هر چه متریال ها با کیفیت تر باشند ، در نتیجه کار شما نیز بهتر خواهد شد.

علاوه بر کیفیت مواد و مصالح، رنگ های آن ها نیز بسیار بر طراحی دکوراسیون فضای باز خانه شما تاثیر گذار است. کارشناسان و طراحان فضاي سبز معتقدند، همان قدر که ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مهم هستند، در طراحی فضای باز و محوطه هم مهم هستند.

  • موزاییک سنتی: این نوع موزاییک حیاط یکی از پرکاربردترین نوع موزاییک ها می باشد که بسیار متراکم و سخت است ، از فشرده شدن یا لرزش(ویبره) ماسه ،سیمان،سنگ دانه،و پودر سنگ و آب تولید می شود. بیشترین کاربردی که دارند در کف حیاط و  فضای باز می باشد این نوع موزاییک در انواع مختلفی ارائه می شود، طرح رویه آن و نوع سنگ تزئینی به کار رفته در سطح رویه و طرح و شیار های موجود ،دانه های شن برجسته روی سطح و همچنین موزاییک قالبی باعث تنوع آنها شده است.

 

رنگهای به کار رفته در در موزاییک از نوع معدنی و شیمیایی می باشد و در برابر نور خورشید و تغییرات دمایی مقاوم است،از دیگر موارد مورد استفاده در موزاییک در کنار مصالح استفاده رزین ست که باعث استحکام  و مقاومت کششی و فشار افزایشی در این نوع از موزاییک ها می شود.

 

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *