قیمت موزاییک

موزاییک با ظاهری دلفریب و رنگهای خیره کننده، در طراحی و معماری جهان نقشی اساسی دارد و با کنار هم چیده شدن به دکوراسیون و محیط شهری ظاهر فوق العاده جذاب می دهد.
استفاده از موزاییک در دکوراسیون، دقت فراوانی میخواهد. از این رو باید این کار را به افراد و تیم حرفه ای سپرد.
خرید موزاییک، نه تنها امروزه بلکه قرن هاست که یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است.
حالا درباره موزاییک چه میدانیم؟ تعریف آن چیست ؟
موزاییک، کف پوش بتنی است، که در کارخانه موزاییک از طریق فشار پرسی یا لرزش یا ویبراسیون با ترکیب موادی چون ماسه، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و رنگ های افزودنی و آب در طرح ها و ابعاد گوناگون ساخته می شود. که قیمت موزاییک ها نسبتا یکسان می باشد.
موزاییک ها به دو دسته تک لایه و دو لایه تقسیم بندی می شوند :

 

قیمت موزاییک

 

. موزاییک تک لایه

این نوع موزاییک کم حجم است، ( به ضخامت 18 میلیمتر) و به دلیل وزن کم و سطحی زیبا، بیشتر در داخل ساختمان به کار می رود. از ویژگیهای آن میتوان به مقاومت فشاری بالا، درصد جذب آب پایین، سطح رویی کاملا صیقلی، تنوع بالا در طرح و رنگ و ابعاد و بسته بندی با کارتن در کارخانه موزاییک سازی اشاره کرد، و با وجود طرح ها و ابعاد متنوع، قیمت موزاییک تقریبا یکسان است.

. موزاییک دو لایه

در حقیقت یک نوع بتن متراکم است که از طریق فشار پرسی یا از طریق لرزشی یا ویبراسیون تراکم خود را بدست می آورد. که در این مورد هم قیمت موزاییک تقریبا یکسان می باشد.

موزاییک بتنی دو لایه

موزاییک از دو سطح تشکیل می شود :

1- رنگ موزاییک یا لایه رویی :

این لایه که در آن از سیمان، آب، پودر سنگ، ترکیبات دانه بندی شده و رنگی استفاده شده است، نقش موزاییک را تشکیل می دهد.

2- نارین یا لایه زیرین:

این لایه از موزاییک هم مانند لایه رویی از سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است، که دارای ضخامت بیشتری است و نقش تحمل فشار بر عهده همین لایه است.
ما در چند خط بالاتر در مورد تولید موزاییک توضیح مختصری دادیم که به دو روش پرسی و لرزشی یا ویبراسیون ساخته می شود. اما این روش ها به چه صورت در کارخانه موزاییک انجام می شود ؟

1- ساخت موزاییک به روش پرسی :

در این مورد استفاده از دستگاه پرس باعث اعمال فشار و ایجاد تراکم در موزاییک می شود. که این فشار متغییر است و بستگی به ابعاد و نوع سنگ دانه ها دارد.

2- ساخت موزاییک به روش لرزشی یا ویبراسیون :

در این روش عمل تراکم و یکنواخت سازی به کمک دستگاه لرزشی یا ویبراسیون انجام می شود و اصلا فشاری وجود ندارد. در این مورد موزاییک به علت داشتن سطح صاف و یکدست، نیاز به ساب نیست. اما در برخی از موارد ویبراسیون با به کار رفتن سنگ تزئینی نیاز به عمل سایش دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *